Imlek i Mlekaru Subotica preuzima “Royal Friesland”

Bez autora
Feb 02 2012

Komapanija "Royal Friesland", sa sedištem u Holandiji, objavila je danas da će preuzeti firme Imlek AD Beograd i Mlekaru Subotica koje su sada u većinskom vlasništvu fonda "Salford". Kompanije "FrieslandCampina" i "Salford Capital Partners" potpisale su Memorandum o razumevanju o akviziciji preduzeća Imlek A.D. Beograd i Mlekare A.D. Subotica, sa ciljem da se utvrdi poslovna pozicija "FrieslandCampina" u jugoistočnoj Evropi - regiji sa 76 miliona potrošača. Ova akvizicija će poslovnoj mreži "FrieslandCampina" pridodati aktivnosti obe kompanije na području zapadnog Balkana. Prodavac je većinski akcionar obe mlekare, sa približno 79 posto akcija u Imleku i 82 posto akcija u Mlekari Subotica. Akcijama ovih kompanija se trguje na Beogradskoj berzi. "FrieslandCampina" namerava da otkupi i preostale akcije, a ovo je prvo značajno preuzimanje nakon spajanja kompanija "Friesland Foods" i "Campina" 2008. godine.

Imlek i Mlekaru Subotica preuzima “Royal Friesland”Komapanija "Royal Friesland", sa sedištem u Holandiji, objavila je danas da će preuzeti firme Imlek AD Beograd i Mlekaru Subotica koje su sada u većinskom vlasništvu fonda "Salford".

Kompanije "FrieslandCampina" i "Salford Capital Partners" potpisale su Memorandum o razumevanju o akviziciji preduzeća Imlek A.D. Beograd i Mlekare A.D. Subotica, sa ciljem da se utvrdi poslovna pozicija "FrieslandCampina" u jugoistočnoj Evropi - regiji sa 76 miliona potrošača. Ova akvizicija će poslovnoj mreži "FrieslandCampina" pridodati aktivnosti obe kompanije na području zapadnog Balkana.

Prodavac je većinski akcionar obe mlekare, sa približno 79 posto akcija u Imleku i 82 posto akcija u Mlekari Subotica. Akcijama ovih kompanija se trguje na Beogradskoj berzi. "FrieslandCampina" namerava da otkupi i preostale akcije, a ovo je prvo značajno preuzimanje nakon spajanja kompanija "Friesland Foods" i "Campina" 2008. godine.

Kompanija “Royal FrieslandCampin” želi da ostvari rast na različitim tržištima i u proizvodnim kategorijama. Ova akvizicija doprinosi njihovom portfoliju brendova i jača poziciju na području Jugoistočne Evrope, što je jedna od okosnica njihove strategije.

Uz sadašnje poslovne aktivnosti "FrieslandCampine" na području Mađarske, Rumunije i Grčke, preuzimanje Imleka i Mlekare Subotica grupi će pružiti pristup na velikom regionalnom tržištu od 76 miliona potrošača i stvoriti čvrstu podlogu za dalji rast kompanije.

Očekuje se da će dogovor biti finaliziran u narednih nekoliko meseci. U slučaju da se postigne konačan dogovor, ponuda za preuzimanje će biti data u domaćoj valuti i shodno lokalnim zakonima i ista će biti otvorena i za manjinske akcionare. Zaključenje transakcije zavisi od raznih uslova uključujući okončanje postupka provere podataka od strane kupca, sporazuma oko konačne dokumentacije vezane za transakciju, kao i od dobijanja neophodnih regulatornih odobrenja, uključujući odobrenja nadležnih tela za zaštitu konkurencije.

Imlek i Mlekara Subotica posluju kao nezavisni proizvođači mlečnih proizvoda na području zapadnog Balkana. Zajedno opslužuju tržište od oko 25 milliona potrošača. Ukupan prihod kompanija iznosi oko 270 miliona evra. Kompanije zajedno imaju oko 1.470 zaposlenih u šest proizvodnih pogona i četiri kancelarije smeštene u Srbiji, Bosni i Hercegovini, i na području Makedonije.

Nakon akvizicije, ukupan broj zaposlenih "FrieslandCampine" u regiji povećaće se na oko 3.900 i na 14 pogona za preradu mleka za tržište.

"Royal FrieslandCampina N.V" igra važnu ulogu u zadovoljavanju svakodnevnih prehrambenih potreba stotina miliona ljudi širom sveta. Asortiman proizvoda se sastoji od napitaka na bazi mleka, hrane za bebe, sireva, maslaca, pavlake, deserta i funkcionalnih sastojaka baziranih na mleku. Uz proizvode namenjene potrošačima, proizvodima kompanije se takođe snabdevaju i kupci iz industrijskih sektora i javnih sluzbi.

Na osnovu izvještaja iz 2010. godine, godišnji prihod firme “Royal FrieslandCampina” dostiže blizu devet milijardi evra. Kompanija zapošljava skoro 19.500 ljudi, i kroz 100 proizvodnih pogona i prodajnih mesta posluje u 25 zemalja. Dobro poznati brendovi “FrieslandCampine” su Campina, Ćocomel, Fristi, Friesće Vlag, Mona, Optimel, Vifit, Milner, Frico, Buttergold, Valeš, Appelsientje, DubbelFriš, CoolBest, Landliebe, Fruttis, Joyvalle, Yazoo, Milli Mia, Pottyos, Napolact, NoyNoy, Dutć Lady, Frisian Flag, Foremost, Peak, Rainbow, DMV, Kievit, Domo, Creamy Creation i Nutrifeed.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik